#ШколаПроєктів: Учні 8-Бкласу продовжують вивчення історії української кераміки рідного краю.



#ШколаПроєктів Учні 8-Бкласу (кл. кер. Малицька О. В.) продовжують вивчення історії української кераміки рідного краю. Гончарство дозволяє зрозуміти нашу культуру, відображає традиції, розвиває національну свідомість. Виникло гончарство в епоху неоліту, а роботу на гончарному колі почали в 4 тисячолітті до н. е. Багато технік витримало іспит часом. У 17 столітті гончарство досягло в Україні вищого рівня розвитку. А перші згадки про сокальських гончарів датуються 16 століттям. Місто стає відомим своїми гончарними осередками, що є невід' ємною частиною української кераміки. Тому наше дослідження привело нас у Сокальський музей "Людина. Земля. Всесвіт". Тут ми дізналися про існування гончарної майстерні та знаменитого майстра гончарної справи у четвертому поколінні, кахляра - Василя Шостопальця (1816-1879). Кахлі із печей Шостопальця несуть інформативний характер через написи. Велике місце в оздобленні виробів майстра посідає зображення птаха- сокола у поєднанні з рослинними мотивами, що і є візитівкою сокальської кераміки. Цікавим експонатом музею є дзбан В. Шостопальця, виготовлений у вигляді вельможного пана. На ньому жартівливий напис про вино. Велика частина робіт В.Шостопальуя зберігається у музеї Івана Гончара. На відродження кераміки нашого регіону надихає книга Галини Івашків " Василь Шостопалець та кераміка Сокаля". Ми ще раз переконалися, що гончарство - це одне з найдавніших ремесел, яке несе через століття безцінну інформацію про давній побут та культуру українського народу.


Останнє опубліковане

22.10.2025
Гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».

Навчальна гра «Крок» створена на основі моделювання ситуацій , з якими учні можуть зустрітися в реальному житті. У такий ненавʼязливий спосіб вони вчаться ідентифікувати ситуації з проявами насильства та розуміти як діяти у таких випадках. Психологічною службою гімназії для учнів 8-А, 8-Б, 9-А,9-Г класів була проведена гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».У цьому гайді наведені прості та зрозумілі рекомендації щодо того як убезпечити себе під час користування інтернетом формуючи безпечне середовище.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство».

Психологічною службою, для підвищення рівня знань щодо проблем, повʼязаних з насильством з учнями 8-Г класу була проведена карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство». Учні розглянули основні форми та особливості насильства та жорстокого поводження з дітьми, а також запобігання йому.

22.10.2025
Інтерактивне заняття на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті».

Психологом та соціальним педагогом гімназії було проведено інтерактивне заняття для учнів 6-В, 6-Д класів на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті». Мета заняття - підвищити обізнаність школярів про небезпеку цькування в інтернеті, навчити розпізнавати прояви кібербулінгу, захищати себе в онлайн-просторі та правильно реагувати на агресивну поведінку в мережі.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг».

Для учнів 6-А, 6-В, 6-Г, 6-Д класів, психологічною службою, було проведено карткову ігрову методику «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг». Мета заняття з учнями про булінг — сформувати в них розуміння проблеми булінгу, його форм і наслідків, навчити протидіяти йому, сприяти створенню безпечного та дружнього середовища в колективі.

22.10.2025
Тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя.

Психологічною службою гімназії був проведений тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя. Цей день засновано для підвищення обізнаності про проблему психічного здоровʼя та мобілізації своїх зусиль для його підтримки. Для учнів 6-А, 6-Б, 6-В, 7-Б, 8-А, 8-Б провели години спілкування з метою сформувати в учнів розуміння важливості психічного здоров’я, навчити дбати про власний емоційний стан, розпізнавати стрес, тривогу та інші психологічні труднощі, а також знати, куди звертатися по допомогу. В Україні, особливо в умовах війни, цей день підкреслює важливість щоденної турботи про своє психоемоційне самопочуття.