Умови доступності для навчання осіб з ООП



ЗАКОН УКРАЇНИ   «ПРО ОСВІТУ»

від 05.09.2017 року №2145-VІІІ  набрав чинності  з 28.09.2017 року

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

  1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
  2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.
  3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
  4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
  5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.
  6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
  7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України.

Стаття 20.  Інклюзивне навчання

  1. Заклади освіти за потреби утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.
  2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
  3. Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у закладах освіти допоміжними засобами для навчання.
  4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги (допомога) – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

  1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.

Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

  1. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.
  2. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

Останнє опубліковане

14.04.2025
Дякуємо усім, хто долучився до благодійної акції "Великдень для Захисників!"

63 Окремий Батальйон Сил ТрО Збройних сил України - Шептицький Дякуємо усім, хто долучився до благодійної акції "Великдень для Захисників!" Ваша чуйність, небайдужість та готовність допомогти зігрівають серця наших Героїв!Нехай світле свято Воскресіння Христового подарує силу для подолання всіх труднощів!

11.04.2025
Верба бʼє, не я бʼю, За тиждень Великдень!

Такі привітальні слова розучили учні 1-А класу(вчитель Запісоцька Н.Б.) для того, щоб у Вербну неділю вітати один одного.Дізналися багато цікавого про користь верби. А майстер-клас»Верба красна розквітає» додав святковості і позитивних емоцій.Щиро дякуємо п. Наталії та п. Олені( садок 12) за чудові галузки, які допомогли нам прикрасити. Виручені кошти підуть на допомогу ЗСУ. Дякуємо нашим захисникам за можливість працювати і творити.

11.04.2025
Духовний вечір "Коротка дорога від серця до Бога".

В очікуванні найвеличнішого християнського свята - Воскресіння Христового, в нашій гімназії відбувся духовний вечір "Коротка дорога від серця до Бога". Це була чудова нагода заглибитися у свої думки, задуматися над своїми вчинками. Дякуємо усім, хто долучився та допоміг зробити цей захід особливим! Нехай наші серця завжди залишаються відкритими для Бога і доброти!

10.04.2025
ФОРМУЄМО ОСОБИСТІСТЬ НА ЗАСАДАХ ВІРИ І ЛЮБОВІ

«Душа людини, як та незаписана картка паперу, можна на ній писати гарні й добрі речі», Андрей Шептицький. У світі, що стрімко змінюється, особливо важливо плекати в дітях не лише знання, а й серце – здатне співчувати, відповідально діяти та жити заради інших, водночас не загубивши себе. Саме про це йшла мова під час семінару учителів християнської етики «Формування соціальної компетентності школярів на християнських цінностях для розвитку свідомої, вільної та відповідальної особистості», який відбувся 9 квітня в Гімназії №12. Зустріч розпочалася з вітального слова Уляни Свйонтек, директора Гімназії №12, яка підкреслила значущість духовного виховання у сучасній освітній практиці, важливість предметів духовно-морального спрямування. Вона наголосила, що саме через закладення християнських засад формується особистість, здатна до співчуття, відповідальності та активної громадянської позиції. Під час семінару Оксана Галабурда, вчитель християнської етики Гімназії №12, детально висвітлила основні фактори педагогічного впливу на розвиток соціальної компетентності школярів, враховуючи тип сприйняття інформації. Особливу увагу учасників семінару було привернуто до інтерактивних методик: • Майстер-клас по використанню складанки, як універсальної форми роботи на уроках – формат, що сприяє розвитку критичного мислення та творчого підходу в навчальному процесі. • Духовний вечір «Коротка дорога від серця до Бога» за участі учнів 8-9 класів, надзвичайно щирий, глибокий, зворушливий час роздумів, пісень і тиші, де кожен міг відчути близькість Бога і відкрити йому своє серце. • Майстер-клас декорування вербових гілочок від Лілії Гудим, що створив атмосферу творчості та єднання серед учасників семінару. Семінар став важливою платформою для обговорення ефективних методик духовного та соціального виховання, дозволивши учителям обмінятися досвідом, ідеями та практичними рекомендаціями.