Інформація та поради батькам



Рекомендації батькам першокласників  щодо підтримки дитини в період адаптації до навчання в школі

Вступ до школи  та початок навчання у першому класі – складний і відповідальний. Адже так багато змін відбувається у житті молодших школярів. Це не тільки нові умови життя та діяльності, це й нові контакти, нові стосунки, обов’язки. Це  «кризовий період» у житті маленької людини, і ця  «криза» виявляється в тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами.

Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по-різному – від 2-х тижнів до 2 – 3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психофізіологічних особливостей та стану здоров’я). Але незважаючи на це, для полегшення процесу адаптації дитини до школи все ж можна надати деякі рекомендації:

  1. Формуйте позитивне ставлення до школи.
  2. Виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини.
  3. Формуйте адекватну самооцінку.
  4. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми, особливо якщо вона є менш успішною ніж інші діти.
  5. Частіше обнімайте, цілуйте свої дітей, використовуйте тілесний контакт.
  6. Обговоріть з дитиною правила і норми, які пов’язані зі школою.
  7. Підбадьорюйте, підкреслюйте впевненість в успіхах дитини та можливостях у навчанні.
  8. Складіть разом з дитиною розпорядок дня та стежте за його дотриманням.
  9. Побажайте дитині успіхів та скажіть лагідні слова, відправляючи дитину у школу.
  10. Дозвольте дитині трохи розслабитись та відпочити після школи.

Не принижуйте дитину, любіть її та приймайте  такою, якою вона є.


Останнє опубліковане

22.10.2025
Гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».

Навчальна гра «Крок» створена на основі моделювання ситуацій , з якими учні можуть зустрітися в реальному житті. У такий ненавʼязливий спосіб вони вчаться ідентифікувати ситуації з проявами насильства та розуміти як діяти у таких випадках. Психологічною службою гімназії для учнів 8-А, 8-Б, 9-А,9-Г класів була проведена гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».У цьому гайді наведені прості та зрозумілі рекомендації щодо того як убезпечити себе під час користування інтернетом формуючи безпечне середовище.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство».

Психологічною службою, для підвищення рівня знань щодо проблем, повʼязаних з насильством з учнями 8-Г класу була проведена карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство». Учні розглянули основні форми та особливості насильства та жорстокого поводження з дітьми, а також запобігання йому.

22.10.2025
Інтерактивне заняття на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті».

Психологом та соціальним педагогом гімназії було проведено інтерактивне заняття для учнів 6-В, 6-Д класів на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті». Мета заняття - підвищити обізнаність школярів про небезпеку цькування в інтернеті, навчити розпізнавати прояви кібербулінгу, захищати себе в онлайн-просторі та правильно реагувати на агресивну поведінку в мережі.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг».

Для учнів 6-А, 6-В, 6-Г, 6-Д класів, психологічною службою, було проведено карткову ігрову методику «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг». Мета заняття з учнями про булінг — сформувати в них розуміння проблеми булінгу, його форм і наслідків, навчити протидіяти йому, сприяти створенню безпечного та дружнього середовища в колективі.

22.10.2025
Тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя.

Психологічною службою гімназії був проведений тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя. Цей день засновано для підвищення обізнаності про проблему психічного здоровʼя та мобілізації своїх зусиль для його підтримки. Для учнів 6-А, 6-Б, 6-В, 7-Б, 8-А, 8-Б провели години спілкування з метою сформувати в учнів розуміння важливості психічного здоров’я, навчити дбати про власний емоційний стан, розпізнавати стрес, тривогу та інші психологічні труднощі, а також знати, куди звертатися по допомогу. В Україні, особливо в умовах війни, цей день підкреслює важливість щоденної турботи про своє психоемоційне самопочуття.