Як навчати дітей під час воєнного стану?



Як навчати дітей під час воєнного стану?

  1. Проводьте уроки так само як і до початку воєнного стану.
  2. Не варто часто нагадувати про події, які зараз відбуваються.
  3. Будь-яку інформацію щодо війни варто надавати відповідно віку, лаконічно і коротко, а ще краще уникати таких розмов. Адже про це дітям мають розповідати та пояснювати їх батьки.
  4. Не рекомендується говорити про жертви, бомби, ракети, зброю. В кінці зустрічі можна говорити фрази типу: «Бережіть себе!», «Так тримати!», «Ви молодці!», «Зберігаємо спокій!». Завершуйте урок на позитивній ноті.
  5. Перед дітьми педагогові варто бути впевненим, спокійним та урівноваженим. Не варто своїм виглядом показувати власний стурбований стан, тому перед уроками робимо все можливе, щоб його позбутися (фізичні вправи, прогулянка, спілкування, побутові справи, волонтерство).
  6. Не рекомендується аналізувати події, обговорювати події, нав’язувати власну думку та позицію щодо війни учням. Уникаємо таких розмов. Якщо ж учні самостійно піднімають дану тему, то лаконічно відповідаємо та закриваємо її.
  7. Якщо учень припускає помилки, ми його не критикуємо, а конструктивно виправляємо. Також під час спілкування з учнями використовуємо похвалу, жарти.
  8. Варто приділити більше уваги повторенню вивченого матеріалу, щоб зрозуміти чи не забули учні його. Адже діти також пережили потужне емоційне потрясіння, що може стати причиною забування певної інформації.
  9. Під навчальної діяльності варто змінювати види діяльності, створювати ситуації в яких учні зможуть проявляти ініціативу, самостійно щось пояснювати. Також варто давати виконувати учням посильні завдання, а іноді навіть дуже легкі; створювати ситуації успіху та не забувати про похвалу та підтримку, щоб у дітей вироблялась позитивна мотивація до навчання.
  10. Не варто перевантажувати дітей новим матеріалом. Давайте адекватні розміри домашніх завдань.
  11. Можна використовувати метафори для зняття тривожності в учнів з використанням певних образів, а саме: води, веселки, землі. Уникати образів неба та вогню.
  12. Вислуховуйте та підтримуйте своїх учнів і все буде Україна!

Останнє опубліковане

22.10.2025
Гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».

Навчальна гра «Крок» створена на основі моделювання ситуацій , з якими учні можуть зустрітися в реальному житті. У такий ненавʼязливий спосіб вони вчаться ідентифікувати ситуації з проявами насильства та розуміти як діяти у таких випадках. Психологічною службою гімназії для учнів 8-А, 8-Б, 9-А,9-Г класів була проведена гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».У цьому гайді наведені прості та зрозумілі рекомендації щодо того як убезпечити себе під час користування інтернетом формуючи безпечне середовище.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство».

Психологічною службою, для підвищення рівня знань щодо проблем, повʼязаних з насильством з учнями 8-Г класу була проведена карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство». Учні розглянули основні форми та особливості насильства та жорстокого поводження з дітьми, а також запобігання йому.

22.10.2025
Інтерактивне заняття на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті».

Психологом та соціальним педагогом гімназії було проведено інтерактивне заняття для учнів 6-В, 6-Д класів на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті». Мета заняття - підвищити обізнаність школярів про небезпеку цькування в інтернеті, навчити розпізнавати прояви кібербулінгу, захищати себе в онлайн-просторі та правильно реагувати на агресивну поведінку в мережі.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг».

Для учнів 6-А, 6-В, 6-Г, 6-Д класів, психологічною службою, було проведено карткову ігрову методику «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг». Мета заняття з учнями про булінг — сформувати в них розуміння проблеми булінгу, його форм і наслідків, навчити протидіяти йому, сприяти створенню безпечного та дружнього середовища в колективі.

22.10.2025
Тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя.

Психологічною службою гімназії був проведений тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя. Цей день засновано для підвищення обізнаності про проблему психічного здоровʼя та мобілізації своїх зусиль для його підтримки. Для учнів 6-А, 6-Б, 6-В, 7-Б, 8-А, 8-Б провели години спілкування з метою сформувати в учнів розуміння важливості психічного здоров’я, навчити дбати про власний емоційний стан, розпізнавати стрес, тривогу та інші психологічні труднощі, а також знати, куди звертатися по допомогу. В Україні, особливо в умовах війни, цей день підкреслює важливість щоденної турботи про своє психоемоційне самопочуття.