Здоровий спосіб життя сім’ї – запорука здоров’я дитини



Шкідливі звички – це закономірність дій, які багаторазово повторюються та

які несуть в собі потенційну загрозу для здоров’я, психологічного стану, навколишнього середовища.

Найпоширенішими є: куріння, вживання алкоголю, наркоманія, любов до шкідливої їжі, ігроманія, лихослів’я.

Алкоголь в організмі послаблює процеси гальмування в центральній нервовій системі і спричиняє тимчасову, а за регулярного вживання – остаточну втрату таких якостей, як самоконтроль, самокритика, обережність тощо.

Наслідками вживання алкоголю є: зниження координації рухів, погіршення пам’яті, зниження здібностей мислити, погіршення зору, біль у шлунку, печія, блювота, серцево-судинні захворювання, порушення роботи головного мозку.

Тютюнові вироби поділяються на дві основні групи – димові (охоплює люльковий, сигарний, сигаретний, самокрутний тютюни) і бездимові (жувальний, нюхальний, смоктальний, снюс та насвай) в залежності від способу застосування.

Щороку у мільйонів людей у світі виникають різні захворювання через тютюнові вироби, онкологічні (рак, саркома), серцево-судинні, дихальних шляхів, тощо. Та незважаючи на це, така сама кількість населення починає курити. За останні 10 років серед підлітків спостерігається тенденція початку куріння у 5-6-му класі, а до 10-11-го кількість курців досягає 50% хлопців та 30% дівчат.

У листях тютюну міститься нікотин, вуглеводи, білки, ефірні олії, синильна кислота, аміак, азот, етилен, окис вуглецю, вуглекислий газ. Наслідками вживання нікотину є погана пам’ять, психічні захворювання, безсоння, відставання у навчанні, втрата волосся, погіршення зору, інфаркт, інсульт, ризик захворіти туберкульозом.

Людина відкрила в природі й штучно створила безліч різних хімічних сполук. Окрему групу серед них становлять речовини з наркотичним ефектом.

Наркоманія – загальна назва хвороб, які проявляються тягою до постійного прийому у зростаючих кількостях наркотичних лікарських засобів і наркотичних речовин внаслідок стійкої психічної і фізичної залежності.

У тих хто вживає наркотики часто жовтіють зуби, покриваються незмивним нальотом; язик втрачає своє природне забарвлення, стає товстим, на ньому з’являються глибокі поздовжні тріщини; хода стає невпевненою, рухи поривчастими, неточними; присутній специфічний запах з рота та різке схуднення.

Зазвичай звички у дітей формуються неусвідомлено, тому батькам необхідно вести боротьбу з ними, щоб вони не переросли в серйозну проблему.

Декілька рекомендацій, щоб формувати та розвивати здоровий спосіб життя у дитини:

  1. Створіть сприятливий емоційний клімат в родині, дружні стосунки між батьками й дітьми.
  2. Відповідально ставтесь до здоров’я дитини та до власного. Для того, щоб навчити дитину принципам здорового способу життя батьки повинні подавати приклад та самі дотримуватися тих же принципів.
  3. Створіть сприятливі умови для фізичного та психічного розвитку дитини. Спільні активні заняття спортом, ігри, проведення дозвілля (прогулянки в ліс, парк, на ковзанку, лижні прогулянки, спільне читання, малювання тощо) захоплюють дітей та дозволять покращити фізичний та нервово-психічний розвиток дитини.
  4. Дотримуйтесь принципів раціонального збалансованого харчування. Намагайтеся, щоб на Вашому столі були корисні продукти і здорова їжа.
  5. Дотримуйтесь режиму дня для дитини – повноцінний міцний сон, прогулянки на свіжому повітрі, навчання, трудова діяльність, відпочинок.
  6. Достатня трудова активність, заохочення дітей до посильної праці. Спільна праця батьків та дітей згуртовує родину, дозволяє виробити стереотипи поведінки в майбутній родині Вашої дитини.
  7. Займайтесь всією сім’єю загартовуванням, дотримуйтесь особистої гігієни. Загартовування зміцнює імунітет дитини і дорослих, піднімає настрій та поліпшує самопочуття.

Отже, формування навичок здорового способу життя в дитини є спільною працею батьків та дітей, які допоможуть зміцнити здоров’я, покращити самопочуття та запобігти розвитку різноманітних захворювань, формуванню шкідливих звичок.

 


Останнє опубліковане

22.10.2025
Гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».

Навчальна гра «Крок» створена на основі моделювання ситуацій , з якими учні можуть зустрітися в реальному житті. У такий ненавʼязливий спосіб вони вчаться ідентифікувати ситуації з проявами насильства та розуміти як діяти у таких випадках. Психологічною службою гімназії для учнів 8-А, 8-Б, 9-А,9-Г класів була проведена гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».У цьому гайді наведені прості та зрозумілі рекомендації щодо того як убезпечити себе під час користування інтернетом формуючи безпечне середовище.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство».

Психологічною службою, для підвищення рівня знань щодо проблем, повʼязаних з насильством з учнями 8-Г класу була проведена карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство». Учні розглянули основні форми та особливості насильства та жорстокого поводження з дітьми, а також запобігання йому.

22.10.2025
Інтерактивне заняття на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті».

Психологом та соціальним педагогом гімназії було проведено інтерактивне заняття для учнів 6-В, 6-Д класів на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті». Мета заняття - підвищити обізнаність школярів про небезпеку цькування в інтернеті, навчити розпізнавати прояви кібербулінгу, захищати себе в онлайн-просторі та правильно реагувати на агресивну поведінку в мережі.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг».

Для учнів 6-А, 6-В, 6-Г, 6-Д класів, психологічною службою, було проведено карткову ігрову методику «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг». Мета заняття з учнями про булінг — сформувати в них розуміння проблеми булінгу, його форм і наслідків, навчити протидіяти йому, сприяти створенню безпечного та дружнього середовища в колективі.

22.10.2025
Тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя.

Психологічною службою гімназії був проведений тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя. Цей день засновано для підвищення обізнаності про проблему психічного здоровʼя та мобілізації своїх зусиль для його підтримки. Для учнів 6-А, 6-Б, 6-В, 7-Б, 8-А, 8-Б провели години спілкування з метою сформувати в учнів розуміння важливості психічного здоров’я, навчити дбати про власний емоційний стан, розпізнавати стрес, тривогу та інші психологічні труднощі, а також знати, куди звертатися по допомогу. В Україні, особливо в умовах війни, цей день підкреслює важливість щоденної турботи про своє психоемоційне самопочуття.