Рекомендації батькам п’ятикласників щодо підтримки дитини в період адаптації до навчання в середній школі



Під час переходу з початкової до основної школи п’ятикласники так само складно адаптовуються до нових умов навчання, як і під час вступу до школи. Для учнів п’ятих класів серйозними випробовуваннями є різка зміна умов навчання; різноманітність і якісне ускладнення вимог, що висувають вчителі-предметники та зміна позиції старшого учня у початковій школі на наймолодшого в основній.

Тому процес адаптації дитини до навчання в середній школі не відбувається одразу, а щоб його полегшити ось декілька рекомендацій:

  1. Цікавтеся шкільними справами дитини, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  2. Починайте «забувати», що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу, визначте коло її обов’язків, привчайте до самостійності.
  3. Не сваріть, а тим більше не ображайте дитину в присутності інших.
  4. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами.
  5. Не будуйте ваші взаємини на заборонах. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.
  6. Частіше хваліть дитину. Хваліть словом, усмішкою, ніжністю.
  7. Станьте другом для своєї дитини.
  8. Допомагайте дитині виконувати домашнє завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте власний інтерес до цих завдань.
  9. Проявляйте свою увагу, терпіння та розуміння до дитини.
  10. Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів, запропонуйте виділити їхні особливі риси.
  11. Постійно підтримуйте зв'язок з класним керівником та формуйте позитивне ставлення до школи та навчання.

Останнє опубліковане

22.10.2025
Гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».

Навчальна гра «Крок» створена на основі моделювання ситуацій , з якими учні можуть зустрітися в реальному житті. У такий ненавʼязливий спосіб вони вчаться ідентифікувати ситуації з проявами насильства та розуміти як діяти у таких випадках. Психологічною службою гімназії для учнів 8-А, 8-Б, 9-А,9-Г класів була проведена гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».У цьому гайді наведені прості та зрозумілі рекомендації щодо того як убезпечити себе під час користування інтернетом формуючи безпечне середовище.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство».

Психологічною службою, для підвищення рівня знань щодо проблем, повʼязаних з насильством з учнями 8-Г класу була проведена карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство». Учні розглянули основні форми та особливості насильства та жорстокого поводження з дітьми, а також запобігання йому.

22.10.2025
Інтерактивне заняття на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті».

Психологом та соціальним педагогом гімназії було проведено інтерактивне заняття для учнів 6-В, 6-Д класів на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті». Мета заняття - підвищити обізнаність школярів про небезпеку цькування в інтернеті, навчити розпізнавати прояви кібербулінгу, захищати себе в онлайн-просторі та правильно реагувати на агресивну поведінку в мережі.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг».

Для учнів 6-А, 6-В, 6-Г, 6-Д класів, психологічною службою, було проведено карткову ігрову методику «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг». Мета заняття з учнями про булінг — сформувати в них розуміння проблеми булінгу, його форм і наслідків, навчити протидіяти йому, сприяти створенню безпечного та дружнього середовища в колективі.

22.10.2025
Тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя.

Психологічною службою гімназії був проведений тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя. Цей день засновано для підвищення обізнаності про проблему психічного здоровʼя та мобілізації своїх зусиль для його підтримки. Для учнів 6-А, 6-Б, 6-В, 7-Б, 8-А, 8-Б провели години спілкування з метою сформувати в учнів розуміння важливості психічного здоров’я, навчити дбати про власний емоційний стан, розпізнавати стрес, тривогу та інші психологічні труднощі, а також знати, куди звертатися по допомогу. В Україні, особливо в умовах війни, цей день підкреслює важливість щоденної турботи про своє психоемоційне самопочуття.