Критерії оцінювання



2024 -2025 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЗА ПОКЛИКАННЯМ:

hthttps://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-rekomendatsii-shchodo-otsiniuvannia-rezultativ-navchanniatps://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-rekomendatsii-shchodo-otsiniuvannia-rezultativ-navchannia

https://sqe.gov.ua/ 

https://youtu.be/_nrwjthjgPM (про оцінювання у 1-2 кл.)

https://youtu.be/5jku1gYxAK4 (річне оцінювання у 3-4кл.) 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів основної й старшої школи

 Критеріями оцінювання встановлено чотири рівні навчальних досягнень учнів (вихованців), кожному з яких відповідає визначена кількість балів:

 Рівні навчальних досягнень: I. Початковий

1 бал - Учні розрізняють об'єкти вивчення.

2 бали - Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об'єкт вивчення.

3 бали - Учні відтворюють частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконують елементарні завдання.

Рівні навчальних досягнень: II. Середній

4 бали - Учні з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну операцію, дію.

5 балів - Учні відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять, правило.

6 балів - Учні виявляють знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповіді їх правильні, але недостатньо осмислені. Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком.

Рівні навчальних досягнень: III. Достатній

7 балів - Учні правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії.

8 балів - Знання учнів є достатніми. Учні застосовують вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролюють власну діяльність. Відповіді їх логічні, хоч і мають неточності.

9 балів - Учні добре володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних ситуаціях, уміють аналізувати й систематизувати інформацію, використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією.

Рівні навчальних досягнень: IV. Високий

10 балів - Учні мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення.

11 балів - Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовують їх у різних ситуаціях, уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми.

12 балів - Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення.

 Видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та державна підсумкова атестація.

Поточне оцінювання – це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня  в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм.

Об’єктом поточного оцінювання рівня навчальних досягнень учнів є знання, вміння та навички, самостійність оцінних суджень, досвід творчої діяльності та емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.

Поточне оцінювання здійснюється у процесі  вивчення теми. Його основними завдання є:встановлення й оцінювання рівнів розуміння і первинного засвоєння окремих елементів змісту теми, встановлення зв’язків між ними та засвоєним змістом попередніх тем, закріплення знань, умінь і навичок.

Формами поточного оцінювання є індивідуальне, групове та фронтальне опитування; робота з діаграмами, графіками, схемами; робота з контурними картами; виконання учнями різних видів письмових робіт; взаємоконтроль учнів у парах і групах; самоконтроль тощо. В умовах упровадження зовнішнього незалежного оцінювання особливого значення набуває тестова форма контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів.

Інформація, отримана на підставі поточного контролю, є основною для коригування роботи вчителя на уроці.

Тематичному оцінюванню навчальних досягнень підлягають основні результати вивчення теми (розділу).

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів забезпечує:                                                                                                                                                                        

 -усунення безсистемності в оцінюванні;                                                                                                                                                                                                                                -підвищення об’єктивності оцінки знань, навичок і вмінь;                                                                      

-індивідуальний та диференційований підхід до організації навчання;                                                                  

-систематизацію й узагальнення навчального матеріалу;                                                          

-концентрацію уваги учнів до найсуттєвішого в системі знань з кожного предмета.

Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми впродовж її   вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних робіт (практичних, лабораторних, самостійних, творчих, контрольних робіт) та навчальної активності школярів.

Перед початком вивчення чергової теми всі учні мають бути ознайомлені з тривалістю вивчення теми (кількість занять); кількістю й тематикою обов’язкових робіт і термінами їх проведення; умовами оцінювання.

Оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання, а за рік – на основі семестрових оцінок.

Учень  має право на підвищення семестрової оцінки.

 

ОЦІНЮВАННЯ У НУШ


Останнє опубліковане

06.12.2024
ЗУСТРІЧ ІЗ ЗАХИСНИКАМИ

на тему "Ми є. Були. І будем Ми!" організували члени учнівського самоврядування до Дня ЗСУ. Запросили воїнів- односельчан, які перебувають у відпустці , щоб привітати із святом і подякувати за мужність та вірність Україні.

05.12.2024
У ДЕНЬ ВОЛОНТЕРА

учасники освітнього процесу нашої гімназії передали продукти харчування для воїнів - захисників Ігорю Грабінському, а також вітальні листівки та обереги.

27.11.2024
Про протиправні дії

неповнолітніх та відповідальність , в тому числі за вчинення актів жорстокості та насилля (булінгу), говорили з учнями поліцейські офіцери Червоноградського районного відділу поліції Василь Оливко та Євген Бродюк. Зустріч організована в рамках місячника правовиховної роботи та " 16 днів без насилля".

26.11.2024
Військово - патріотична гра

"Сокіл" ("Джура"), у якій взяли участь учасники середньої вікової групи нашої гімназії, сприяла формуванню національно - патріотичних почуттів, фізичному розвитку, здорового способу життя та гордості за звання бути українцем.

25.11.2024
ІФОРМАЦІЙНІ ХВИЛИНКИ

до Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок провели сьогодні класні керівники з учнями 1- 9 класів