Толерантність



Толерантність є нормою сучасного цивілізованого світу. Як так вона затверджена Декларацією принципів толерантності, затвердженою Резолюцією Генеральної Конференції ЮНЕСКО 16 листопада 1995 року. З тих пір цей день щороку відзначається по усій планеті як Міжнародний день толерантності.

Толерантність – це повага, сприйняття інших такими якими вони є, розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Толерантність не є вродженою рисою характеру, її потрібно виховувати в себе з дитинства. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, свобода думки, повага, від повільність, почуття гумору та спілкування.

Невід’ємною частиною сучасного життя та умовою співіснування різних людей в одному суспільстві є здатність терпимо та з розумінням ставитись до того, що люди бувають різні, думки бувають різні, стиль одягу, поведінки – різний. А все тому, що кожен з нас унікальний та особливий. 

Толерантність  – здатність жити у світі несхожих людей та ідей, бути ввічливим та щирим.

Толерантність  – це чути думку інших та поважати її, розуміти та співчувати іншим, підтримувати та приймати.

Протилежним поняттям до толерантності є інтолерантність. Насправді поділяти людей на толерантних і не толерантних потрібно умовно, тому що кожен з нас в своєму житті здійснює різні вчинки. Але навички толерантності у спілкуванні та діяльності можуть забезпечити успіх.

В колективі важливо дотримуватись наступних правил толерантного спілкування:

  • Бути уважним до співрозмовника.
  • Бути терпимим в суперечці і аргументувати свою думку.
  • Бути гуманним та милосердним.
  • Не ображати співбесідника.

Сучасна культурна людина  – це не тільки освічена людина, але людина, що володіє почуттям самоповаги, яку шанують оточуючі. Толерантність вважається ознакою високого духовного та інтелектуального розвитку індивідуума, групи, суспільства в цілому.


Останнє опубліковане

22.10.2025
Гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».

Навчальна гра «Крок» створена на основі моделювання ситуацій , з якими учні можуть зустрітися в реальному житті. У такий ненавʼязливий спосіб вони вчаться ідентифікувати ситуації з проявами насильства та розуміти як діяти у таких випадках. Психологічною службою гімназії для учнів 8-А, 8-Б, 9-А,9-Г класів була проведена гра на тему «Я маю проблеми через поширення інтимних фото в інтернеті».У цьому гайді наведені прості та зрозумілі рекомендації щодо того як убезпечити себе під час користування інтернетом формуючи безпечне середовище.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство».

Психологічною службою, для підвищення рівня знань щодо проблем, повʼязаних з насильством з учнями 8-Г класу була проведена карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему «Загальні поняття про насильство». Учні розглянули основні форми та особливості насильства та жорстокого поводження з дітьми, а також запобігання йому.

22.10.2025
Інтерактивне заняття на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті».

Психологом та соціальним педагогом гімназії було проведено інтерактивне заняття для учнів 6-В, 6-Д класів на тему «Кібербулінг, або агресія в Інтернеті». Мета заняття - підвищити обізнаність школярів про небезпеку цькування в інтернеті, навчити розпізнавати прояви кібербулінгу, захищати себе в онлайн-просторі та правильно реагувати на агресивну поведінку в мережі.

22.10.2025
Карткова ігрова методика «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг».

Для учнів 6-А, 6-В, 6-Г, 6-Д класів, психологічною службою, було проведено карткову ігрову методику «Коло безпеки» на тему: «Дитина і булінг». Мета заняття з учнями про булінг — сформувати в них розуміння проблеми булінгу, його форм і наслідків, навчити протидіяти йому, сприяти створенню безпечного та дружнього середовища в колективі.

22.10.2025
Тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя.

Психологічною службою гімназії був проведений тиждень заходів до Всесвітнього дня ментального здоровʼя. Цей день засновано для підвищення обізнаності про проблему психічного здоровʼя та мобілізації своїх зусиль для його підтримки. Для учнів 6-А, 6-Б, 6-В, 7-Б, 8-А, 8-Б провели години спілкування з метою сформувати в учнів розуміння важливості психічного здоров’я, навчити дбати про власний емоційний стан, розпізнавати стрес, тривогу та інші психологічні труднощі, а також знати, куди звертатися по допомогу. В Україні, особливо в умовах війни, цей день підкреслює важливість щоденної турботи про своє психоемоційне самопочуття.