ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я – ВІД ЗНАНЬ ДО ДІЇ. РАЗОМ ФОРМУЄМО КУЛЬТУРУ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я



ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я – ВІД ЗНАНЬ ДО ДІЇ. РАЗОМ ФОРМУЄМО КУЛЬТУРУ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я

Психічне здоров’я стосується кожного. Саме від нашої готовності слухати, розуміти й підтримувати залежить майбутнє дітей, їхня довіра до світу та відчуття власної цінності, зменшення стигматизації й розвиток культури підтримки у шкільному середовищі.

            У Початковій школі № 11 проведено «Універсальний тренінг із психічного здоров’я (УТПЗ). Розлад дефіциту уваги і гіперактивності. Перше реагування при взаємодії» для вчителів та асистентів учителів у межах Українсько-Швейцарського проєкту «Психічне здоров’я для України».

Тренінг провели сертифіковані тренерки: Жанна Кобзар, психологиня Центру професійного розвитку педагогічних працівників, Ірина Нижньова, завідувачка санітарно-гігієнічної лабораторії Шептицького районного відділу ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб» МОЗ України.

            Захід став не просто навчанням, а важливим кроком до формування культури турботи про психічне здоров’я в освітньому середовищі. Адже саме педагоги першими зустрічають дитину у її щоденному житті, саме вони можуть помітити зміни, підтримати й скерувати до фахівців.

Що ж було в центрі уваги?

Алгоритм першого реагування — прості, але необхідні кроки: розпізнати, валідизувати, підтримати, скерувати.

Розлад дефіциту уваги та гіперактивності (ADHD) — його ознаки, особливості взаємодії, шляхи підтримки дітей та їхніх батьків.

Рольові вправи та групові дискусії — щоб не лише почути, а й відчути, як працює алгоритм у реальних ситуаціях.

Чому це важливо:

Психічне здоров’я — це не окрема тема, а частина нашого щоденного життя. Коли вчитель має знання й навички, він стає опорою для дитини та її родини, а школа — простором безпеки й довіри.

Учасники отримали чітке розуміння алгоритму першого реагування, навчилися розпізнавати ознаки психічних розладів, формувати адекватне ставлення до дітей з особливими потребами та їхніх родин, ставили непрості запитання й шукали відповіді разом, ділилися власним досвідом. Це був змістовний діалог про те, як ми можемо надати фахову підтримку дітям, починаючи з маленьких щоденних кроків у класі.

Отримані знання та практичні інструменти допоможуть учителям і асистентам учителів створювати безпечне та гармонійне освітнє середовище, де психічне здоров’я дітей і дорослих є пріоритетом.

            Дякуємо команді Початкової школи № 11 за організацію заходу, атмосферу співпраці й творчості, наповнену теплом, щирими роздумами та професійними відкриттями. Спільними зусиллями творимо простір підтримки й розвитку для всіх учасників освітнього процесу.

Жанна Кобзар, психологиня ЦПРПП


Останнє опубліковане

12.12.2025
УПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВІЗАЦІЇ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗДО М.ШЕПТИЦЬКИЙ

УПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВІЗАЦІЇ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗДО М.ШЕПТИЦЬКИЙ

11.12.2025
ВІДБУЛАСЬ ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНА НАРАДА З ЗАСТУПНИКАМИ ДИРЕКТОРІВ

ВІДБУЛАСЬ ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНА НАРАДА З ЗАСТУПНИКАМИ ДИРЕКТОРІВ

11.12.2025
ВІДБУВСЯ ВИЇЗНИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

ВІДБУВСЯ ВИЇЗНИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ

10.12.2025
ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я – ВІД ЗНАНЬ ДО ДІЇ. РАЗОМ ФОРМУЄМО КУЛЬТУРУ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я

ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я – ВІД ЗНАНЬ ДО ДІЇ. РАЗОМ ФОРМУЄМО КУЛЬТУРУ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я

09.12.2025
КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ