Проведено семінар-практикум для професійної спільноти фахівців психологічної служби на тему «Формування безпечного і гармонійного освітнього середовища: профілактика девіантної поведінки серед здобувачів освіти».
Безпечне освітнє середовище — це цілісна система умов, стосунків і практик, які забезпечують фізичну, психологічну, соціальну та емоційну захищеність усіх учасників освітнього процесу.
Саме тому головною метою семінару-практикуму було поглиблення професійної компетентності фахівців психологічної служби щодо формування безпечного освітнього середовища та впровадження ефективних підходів та актуальних методів до профілактики девіантної поведінки серед здобувачів освіти.
Захід складався з двох змістовних частин, кожна з яких доповнювала іншу — теоретично, практично та емоційно, атмосферно.
Під час першої аналітико-практична частини, Ірина Волинець, соціальний педагог Гімназії №1 ознайомила учасників семінару з ключовими аспектами профілактики девіантної поведінки, алгоритмом реагування в закладі освіти, роллю фахівця психологічної служби у створенні безпечного простору. Формування професійного бачення супроводжувалося обговоренням кейсів із практики, рефлексією та пошуком дієвих інструментів для щоденної роботи
Інтерактивну частину семінару провели у патріотично-туристичному просторі «Гніздо Яструба» (с. Яструбичі), де учасники взяли участь у командотворчій грі-квесті «Шляхами повстанців». Через командну взаємодію, пошук артефактів, розв’язання завдань і прослуховування аудіозапису останньої розмови повстанців, фахівці прожили досвід: вибору, гідності, згуртованості, внутрішньої сили як ресурсу для підтримки інших, пам’яті як основи формування ціннісного середовища.
Простір, наповнений історією, символами, став метафорою освітнього середовища — такого, що потребує догляду, меж і довіри. Це був досвід, який не залишає байдужим. Досвід, що формує внутрішню стійкість.
Висловлюємо вдячність дирекції Гімназії № 1 за організацію заходу, професійну підтримку, а усім учасникам за активну участь та готовність до спільного творення освітнього простору підтримки.