Критерії оцінювання



 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ

Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-1-4-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti

Методичні рекомендації окреслюють підходи оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання.

Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.

Так, рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами – «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В).

Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.

Рекомендації також містять Орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та  визначати рівень результату навчання.

Водночас заклад може розробляти і фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів у освітній програмі та конкретизувати їх у частині положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.

У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).

Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:

  • формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;
  • підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Рекомендовано враховувати, що формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно. Для ефективності формувального оцінювання рекомендовано дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час його організації:

  1. формулювання об'єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;
  2. визначення разом з учнями критеріїв оцінювання;
  3. формування суб'єктної позиції учнів у процесі оцінювання;
  4. створення умов для формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);
  5. коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.

Оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи здійснюється за 12-бальною шкалою (відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»).

     Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.

     Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та ін.).

     Оцінювання навчальних досягнень учнів старшої школи здійснюється за 12-бальною системою(шкалою), відповідно до наказу МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти».

Приєднані файли
критерії оцінювання 5-9 класи.doc
критерії.pdf

Останнє опубліковане

13.05.2025
«Залиш ці гроші для себе» – всеукраїнська кампанія

Враховуючи існуючі виклики, які сьогодні постають перед державою, та необхідність впровадження принципів, закріплених в Директивах ЄС, у зв’язку з Євроінтеграційними прагненнями України, питання енергоефективності сьогодні є дуже важливим. Принцип «Енергоефективність передусім» є ключовим для ЄС і закріплений основною Директивою Європейського Союзу з енергоефективності (ЄС) 2023/1791). Окрім того, визначаючи завдання у напрямку розвитку критичних сфер економіки, в тому числі і сфери енергетики країни, які мають ключове значення для енергобезпеки та енергонезалежності України, Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль окремо виділив енергоефективність та, як результат, який потрібно досягти - зниження енергоспоживання житла, громадських будівель і загалом в усій країні. З метою популяризації практик енергоефективної поведінки серед громадян та представників бізнесу, Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України спільно з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України та Данським енергетичним агентством розробили та ініціювали загальноукраїнську інформаційну кампанію «Залиш ці гроші для себе». Мета кампанії — показати, що навіть невеликі зміни у споживанні енергії можуть давати відчутний ефект для домогосподарств, підприємств та держави.

09.05.2025
День Матері

Якось я спитала у Весни: ” Ти чому приходиш поясни?” І весна мені сказала прямо: "Поспішаю я на свято мами!” День Мами у Межирічанська Гімназія????

02.05.2025
Проєкт за підтримки Кіберполіції “БРАМА”: Захистимо себе від кіберзагроз

Кібер Брама - допоможе дізнатись, як безпечно користуватись всесвітньою мережею, попереджати та протидіяти злочинним діям в Інтернеті та не стати жертвою ворожої пропаганди

01.05.2025
Свято Букваря

«Прощавай, Букварику!» Свято, яке відбулося у стінах нашої Межирічанської гімназії для першокласників. Воно було чудовим, цікавим і залишиться у пам’яті дітей , батьків і всіх гостей свята як перше свято 1 класу???? Першокласники закінчили вивчати першу і найважливішу у своєму житті книгу – Буквар. Тому на святі вони були дуже горді та поважні. Як дзвіночки лунали вірші та пісні дітей, учні заходилися у запальному таночку.