Інклюзивна освіта



Станом на 02.09.2024 року у школі відкрито 7 інклюзивих класів  ( 1-А, 2-Б, 3-Б, 4-А, 5-Б, 6-Б, 7-А). 

 

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та  поза його межами.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

 

Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:

◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.

◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.

◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.

◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

 

Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники освітнього процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

 

УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти для дітей з особливими потребам у гімназії створене відповідне освітнє середовище. Територія шкільного подвір’я має вільний доступ для маломобільних груп населення. Будівлю гімназії обладнано  пандусом з поручнями. Розмір вхідних дверей дозволяє перемістити маломобільну людину до приміщення гімназії.

  Обладнані класні кімнати, де у кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе елементи системи альтернативної комунікації: розклад , екран настрою, вибір діяльності, ранкові зустрічі, правила групи, стіна творчості, куточок релаксації, мультимедійні центри, що сприяє активному включенню в освітній процес дітей з ООП та  полегшує процес адаптації та соціалізації. Меблі для дітей мають можливість змінювати свою висоту відповідно до зросту дитини. Усі основні приміщення мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно-тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням провітрювання за графіком.

На другому поверсі гімназії створена ресурсна кімната для психологічного

розвантаження та для проведення індивідуальних , корекційно - розвиткових занять .

З метою профілактики захворювань опорно-рухового апарату та занять лікувальною фізкультурою для послуг дітей з ООП великий, компактний , яскравий спортивний  зал.

Організація інклюзивного навчання в гімназії.

З метою забезпечення рівного доступу до освітніх послуг всіх учасників освітнього процесу в гімназії № 5  створені відповідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей розвитку дітей: доступність будівель і приміщень, використання адекватних форм і методів освітньої роботи, психолого-педагогічний супровід, налагодження співпраці з батьками (особами, які їх замінюють). З вересня 2022 року облаштовано ресурсну кімнату. 

На даний час з метою реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство, забезпечення якості навчання відповідно до висновків ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  та медичних висновків у 2024-2025 н.р. було організовано інклюзивне навчання і відкрито сім інклюзивних класів, в яких навчаються одинадцять учнів з особливими освітніми потребами, а саме : 1-А клас - 2 учні, 2 -Б клас - 2 учні,  3-Б клас – 1 учень, 4-А клас — 2 учні, 5-Б клас — 1 учент, 6-Б клас – 2 учня, 7-А клас - 1 учень.  

Відповідно до висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  учні навчаються за програмою закладів загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.

На початку 2024-2025 навчального року для забезпечення успішності навчання розроблені та погоджені з батьками Індивідуальні програми розвитку кожного учня з інклюзивною формою навчання та розклад навчальних і корекційно-розвиткових занять.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу в класах забезпечують вчителі відповідних класів та асистенти вчителів: Волч Юлія Степанівна, Ядушинська Богдана петрівна (1-А клас),  Мідянко Марія Іванівна, Кіх Катерина Григорівна (2-Б клас), Мизюк Соломія Андріївна, Риль Галина Василівна (3-Б клас), Коваль Руслана Миколаївна, Прокопчук Тетяна Іванівна (4-А клас),  Якимів Оксана Богданівна, Грицина Юлія Степанівна (5-Б клас) , Горак Зоряна Ярославівна, Олійник Тетяна Іванівна (6-Б клас), Рогуля Лариса Романівна, Станько Наталія Василівна (7-А клас), а також логопеди-дефектологи   Дмитренко Людмила Володимирівна, Риль Галина Василівна, практичний психолог Меда Ліна Василівна. Педагогічні працівники надають допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця, проводять спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; допомагають концентрувати увагу, сприяють формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів; співпрацюють з командою психолого-педагогічного супроводу; забезпечують разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання, розвитку дитини з ООП.

Відповідно до рекомендацій ІРЦ у школі організовано та систематично проводяться корекційно - розвиткові заняття з: корекції розвитку, розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування .

 

 


Останнє опубліковане

02.04.2025
Що? Де? Коли?

Ось і завершилася інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?" 2024-2025 н.р . Дякуємо команді Гімназії № 5 за участь в інтелектуальній битві! Ваша ерудиція, швидкість мислення та командний дух зробили цю гру неймовірно цікавою та напруженою. Кожне запитання – це виклик, і ви гідно приймали його, демонструючи не лише глибокі знання, а й уміння логічно мислити та працювати разом. Незалежно від результату, кожен із вас – справжній знавець! Бажаємо вам і надалі розвивати свою допитливість, шукати відповіді на найскладніші питання та ніколи не зупинятися на досягнутому. До нових інтелектуальних зустрічей!

27.03.2025
Ключі до ментального здоров'я

Сьогодні в нашій гімназії відбувся надзвичайно важливий і корисний тренінг для педагогів за участі Юрія Бабія із Центру життєстійкості Шептицького. Тема зустрічі – "Ключі до ментального здоров'я" – стала актуальною та необхідною для кожного учасника. Упродовж тренінгу вчителі отримали практичні інструменти для збереження емоційної рівноваги, управління стресом та розвитку власної стійкості. Обговорювали, як знаходити внутрішні ресурси у складних ситуаціях, як підтримувати не лише себе, а й учнів, допомагаючи їм адаптуватися до сучасних викликів. Особливу увагу приділили темам емоційного вигорання та його профілактики, адже робота педагога вимагає великої самовіддачі, енергії та витримки. Практичні вправи, поради допомогли учасникам глибше усвідомити важливість турботи про власне психологічне благополуччя. Дякуємо Юрію Бабію за цікаві методики, мотивацію та натхнення! Отримані знання стануть у пригоді не лише в професійній діяльності, а й у повсякденному житті. Віримо, що ментальне здоров'я – це основа гармонійного розвитку особистості, і будемо працювати над його зміцненням разом!

19.03.2025
Ліна Костенко

Учні старших класів та вч.Курило В.Б зібрали прекрасні вірші Ліни Костенко про свободу, Україну та війну. Ліна Василівна Костенко завжди відрізнялася безкомпромісністю. Поетеса говорить лише те, про що думає, не соромиться бути відвертою та щирою. Можливо саме тому її вірші наче промовляють до кожного українця, незалежно від віку чи статі. Ліну Костенко можна назвати справжньою героїнею. Вона відмовилася від звання Герой України та Премії Золотий Письменник України і мотивувала це тим, що не хоче отримувати "політичну біжутерію", адже в неї є імʼя. Вона стала однією з найвпливовіших жінок сучасної України, моральним авторитетом для українців. Влади Ліна Костенко ніколи не боялася, писала і говорила те, через що боліла душа.