Семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку».



10 жовтня 2024 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської міської ради було проведено семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку». Учасниками заходу були вихователі дошкільних закладів, вчителі початкових класів, директори ЗДО громади.

10 жовтня 2024 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської  міської ради було проведено семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку».

Учасниками заходу були вихователі дошкільних закладів, вчителі початкових класів, директори ЗДО громади.

Семінар розпочався з вітального слова Головного спеціаліста Департаменту освіти та науки Львівської ОДА Марії Васюник, котра наголосила на актуальності проблеми дислексії та побажала результативної роботи.

Директор Інклюзивно-ресурсного центру Тетяни Дмитришин поінформувала, що саме 10 жовтня  проводиться Всесвітній день поширення інформації про дислексію, і наголосила, що розуміння дислексії та її особливостей допомагає суспільству створити більш інклюзивне суспільство, де всі мають рівні можливості для навчання та професійного розвитку.

Консультанти Інклюзивно-ресурсного центру Лариса Чоп, Валентина Вакула та Світлана Кравчук розкрили поняття «дислексія», причини виникнення порушень, опрацювали вправи та завдання для профілактики виникнення порушень писемного мовлення в дошкільному віці.

Вихователь ЗДО № 13     Олена Брандт, вихователь-методист ЗДО № 2 Зоряна Жук  та  вчителі Гімназій   імені родини Луговських  та № 10  Ірина Филюшко та Любов Корчук висвітлили питання навчання дітей із дислексією, поділилися досвідом роботи з  ними.

Спеціаліст з дошкільного виховання відділу освіти Ірина Поручинська підвела підсумки заходу.

Заключною частиною семінару- практикуму   була рефлексія, яку провела консультант  Інклюзивно-ресурсного центру Галина Гавдьо: підбиття підсумків, отримання зворотного зв'язку від учасників, релаксація, наголосивши, що найважливішим фактором, який впливає на боротьбу з дислексією, – часовий. Тож, що раніше розлад буде виявлено, то більше шансів на те, що людина успішно навчиться читати й писати. Потрібні розуміння проблеми та комплексна допомога з боку фахівців, вихователів,  вчителів та батьків.


Останнє опубліковане

10.10.2024
Семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку».

10 жовтня 2024 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської міської ради було проведено семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку». Учасниками заходу були вихователі дошкільних закладів, вчителі початкових класів, директори ЗДО громади.

30.09.2024
Участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу

Упродовж вересня фахівці ІРЦ взяли участь у засіданні команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в закладах освіти Червоноградської ТГ. Питання незмінні: умови навчання, організація відповідного інклюзивного середовища, розробка індивідуальних програм розвитку та індивідуального навчального плану.

14.11.2023
Зустріч спільноти вчителів-логопедів

Семінар-практикум для вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти «Формування мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку із диспраксією та дизартричними порушеннями».

28.09.2023
Участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу

Команда психолого-педагогічного супроводу допомагає педагогам організувати якісне інклюзивне навчання, розробляє індивідуальну програму розвитку для кожної дитини, моніторить її виконання та допомагає інтегруватися дитині з ООП в освітнє середовище.

11.04.2023
КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ В ІРЦ

Упродовж року консультанти ІРЦ проводять первинні та повторні комплексні психолого-педагогічну оцінки (КО) розвитку дітей за запитом батьків або законних представників. Проте, починаючи з квітня кількість обстежень збільшується, адже попереду новий навчальний рік, а організація інклюзивного навчання розпочинається задовго до його початку. Щотижнево проводяться засідання консультантів ІРЦ з метою обговорення результатів комплексних оцінок, визначення рівня підтримки в освітньому процесі, створення оптимальних умов для навчання дітей з ООП з урахуванням їх індивідуальних потреб та можливостей. За результатами комплексної оцінки визначаються: - наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія труднощів; - напрями, рівень підтримки особи з ООП в освітньому процесі; - обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти. Підставою для проведення повторної КО є перехід особи з особливими освітніми потребами (ООП) із закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти; між рівнями освіти. Повторна оцінка також може проводитися: - за ініціативи батьків (інших законних представників) осіб з ООП з метою проведення моніторингу динаміки розвитку дитини, але не частіше, ніж 1 раз на рік; - за рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП або консультантів ІРЦ з метою моніторингу розвитку особи. Робота Інклюзивно-ресурсного центру повинна відповідати світовим стандартам психодіагностики та індивідуальним запитам кожної родини. Тому, практичні психологи ІРЦ проводять оцінку розвитку особи з ООП за сучасними міжнародними психодіагностичними методиками: WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей), Leiter-3 (визначення рівня невербального інтелекту), Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності), PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутичного спектру) та CASD (опитувальник розладу аутичного спектру). Методики дозволяють оцінити невербальний та вербальний інтелект дитини, визначають сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, відсутність/наявність розладів дефіциту уваги та аутистичного спектру. Результати методик є підставою для надання рекомендацій щодо медичного обстеження для отримання відповідного висновку. Подати заяву та необхідні документи для проходження комплексної оцінки батьки або законні представники можуть через систему автоматизації роботи Інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія» за посиланням https://ircenter.gov.ua/ або особисто в Інклюзивно-ресурсному центрі за адресою вул. Шухевича, 7.