КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ В ІРЦ



Упродовж року консультанти ІРЦ проводять первинні та повторні комплексні психолого-педагогічну оцінки (КО) розвитку дітей за запитом батьків або законних представників. Проте, починаючи з квітня кількість обстежень збільшується, адже попереду новий навчальний рік, а організація інклюзивного навчання розпочинається задовго до його початку. Щотижнево проводяться засідання консультантів ІРЦ з метою обговорення результатів комплексних оцінок, визначення рівня підтримки в освітньому процесі, створення оптимальних умов для навчання дітей з ООП з урахуванням їх індивідуальних потреб та можливостей. За результатами комплексної оцінки визначаються: - наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія труднощів; - напрями, рівень підтримки особи з ООП в освітньому процесі; - обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти. Підставою для проведення повторної КО є перехід особи з особливими освітніми потребами (ООП) із закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти; між рівнями освіти. Повторна оцінка також може проводитися: - за ініціативи батьків (інших законних представників) осіб з ООП з метою проведення моніторингу динаміки розвитку дитини, але не частіше, ніж 1 раз на рік; - за рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП або консультантів ІРЦ з метою моніторингу розвитку особи. Робота Інклюзивно-ресурсного центру повинна відповідати світовим стандартам психодіагностики та індивідуальним запитам кожної родини. Тому, практичні психологи ІРЦ проводять оцінку розвитку особи з ООП за сучасними міжнародними психодіагностичними методиками: WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей), Leiter-3 (визначення рівня невербального інтелекту), Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності), PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутичного спектру) та CASD (опитувальник розладу аутичного спектру). Методики дозволяють оцінити невербальний та вербальний інтелект дитини, визначають сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, відсутність/наявність розладів дефіциту уваги та аутистичного спектру. Результати методик є підставою для надання рекомендацій щодо медичного обстеження для отримання відповідного висновку. Подати заяву та необхідні документи для проходження комплексної оцінки батьки або законні представники можуть через систему автоматизації роботи Інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія» за посиланням https://ircenter.gov.ua/ або особисто в Інклюзивно-ресурсному центрі за адресою вул. Шухевича, 7.
Приєднані файли

Останнє опубліковане

21.11.2025
СЕМІНАР ВЧИТЕЛІВ – ЛОГОПЕДІВ ЗДО

Сенсорна інтеграція відіграє важливу роль у розвитку мовлення дитини дошкільного віку. Це процес, за допомогою якого нервова система отримує та обробляє інформацію від органів чуття (зір, слух, дотик, смак, нюх, відчуття руху та положення тіла), а потім організовує її для використання у повсякденній діяльності. 20 листопада 2025 р. у ЗДО № 19 відбувся семінар вчителів-логопедів ЗДО: Сенсорна інтеграція як один із компонентів формування мовлення у дітей дошкільного віку.

30.10.2025
СЕМІНАР АСИСТЕНТІВ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

ДОПОМОГА ДІТЯМ З РОЗЛАДАМИ ДЕФІЦИТУ УВАГИ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

28.10.2025
Семінар вчителів початкових класів

Всесвітній тиждень поширення інформації про дислексію відзначається щороку у перший повний тиждень жовтня. За різними статистичними даними від 7 до 15 % людей у світі мають труднощі з читанням та письмом. Найчастіше це порушення діагностується у дітей шкільного віку. 28 жовтня 2025 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Шептицької міської ради відбувся семінар-практикум для вчителів-початкових класів Шептицької ТГ «Навчальні труднощі. Дислексія».

10.10.2024
Семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку».

10 жовтня 2024 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської міської ради було проведено семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку». Учасниками заходу були вихователі дошкільних закладів, вчителі початкових класів, директори ЗДО громади.

30.09.2024
Участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу

Упродовж вересня фахівці ІРЦ взяли участь у засіданні команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в закладах освіти Червоноградської ТГ. Питання незмінні: умови навчання, організація відповідного інклюзивного середовища, розробка індивідуальних програм розвитку та індивідуального навчального плану.