Семінар - практикум для асистентів вчителів та вихователів ЗО




Асистент вчителя/вихователя - це посередник між дитиною з особливими освітніми потребами та іншими дітьми і дорослими в освітньому процесі. Для того, щоб умови знаходження дитини в закладі освіти були по-справжньому комфортні та мотивували її на розвиток, робота асистента вчителя/вихователя повинна ґрунтуватися на принципах взаємодії всіх членів команди супроводу.

З метою вдосконалення системи роботи асистентів вчителів/вихователів  та підведення підсумків консультаційної роботи, 29 вересня  2022 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської міської ради проведено семінар-практикум  для новопризначених асистентів вчителів /вихователів закладів освіти.

Директор Інклюзивно - ресурсного центру  Тетяна Дмитришин висвітлила питання законодавчого підґрунтя роботи асистента вчителя/вихователя; ведення нормативно-правової документації, що регламентує його діяльність; опрацювала проблемні моменти, які виникають під час виконання асистентами посадових обов’язків; окреслила важливість командної роботи фахівців у ЗО.  

Семінар містив два модулі: теоретичний та практичний. В теоретичному модулі фахівці ІРЦ Лариса Чоп та Оксана Чумакова висвітлили питання: роль асистента вчителя/вихователя в діяльності Команди супроводу; функції асистента вчителя/вихователя під час дистанційного навчання; особливості налагодження довірливих стосунків асистента вчителя з дитиною з ООП; методи активізації уваги дітей з ООП на уроках.

У практичному модулі учасники семінару опрацювали приклади адаптації/модифікації освітніх програм та навчального матеріалу.

Щира подяка педагогам за співпрацю, створення комфортного освітнього середовища для дітей з ООП,  надання їм якісних освітніх послуг!


Останнє опубліковане

10.10.2024
Семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку».

10 жовтня 2024 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської міської ради було проведено семінар-практикум «Раннє виявлення і попередження навчальних труднощів у дітей дошкільного віку». Учасниками заходу були вихователі дошкільних закладів, вчителі початкових класів, директори ЗДО громади.

30.09.2024
Участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу

Упродовж вересня фахівці ІРЦ взяли участь у засіданні команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в закладах освіти Червоноградської ТГ. Питання незмінні: умови навчання, організація відповідного інклюзивного середовища, розробка індивідуальних програм розвитку та індивідуального навчального плану.

14.11.2023
Зустріч спільноти вчителів-логопедів

Семінар-практикум для вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти «Формування мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку із диспраксією та дизартричними порушеннями».

28.09.2023
Участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу

Команда психолого-педагогічного супроводу допомагає педагогам організувати якісне інклюзивне навчання, розробляє індивідуальну програму розвитку для кожної дитини, моніторить її виконання та допомагає інтегруватися дитині з ООП в освітнє середовище.

11.04.2023
КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ В ІРЦ

Упродовж року консультанти ІРЦ проводять первинні та повторні комплексні психолого-педагогічну оцінки (КО) розвитку дітей за запитом батьків або законних представників. Проте, починаючи з квітня кількість обстежень збільшується, адже попереду новий навчальний рік, а організація інклюзивного навчання розпочинається задовго до його початку. Щотижнево проводяться засідання консультантів ІРЦ з метою обговорення результатів комплексних оцінок, визначення рівня підтримки в освітньому процесі, створення оптимальних умов для навчання дітей з ООП з урахуванням їх індивідуальних потреб та можливостей. За результатами комплексної оцінки визначаються: - наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія труднощів; - напрями, рівень підтримки особи з ООП в освітньому процесі; - обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти. Підставою для проведення повторної КО є перехід особи з особливими освітніми потребами (ООП) із закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти; між рівнями освіти. Повторна оцінка також може проводитися: - за ініціативи батьків (інших законних представників) осіб з ООП з метою проведення моніторингу динаміки розвитку дитини, але не частіше, ніж 1 раз на рік; - за рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП або консультантів ІРЦ з метою моніторингу розвитку особи. Робота Інклюзивно-ресурсного центру повинна відповідати світовим стандартам психодіагностики та індивідуальним запитам кожної родини. Тому, практичні психологи ІРЦ проводять оцінку розвитку особи з ООП за сучасними міжнародними психодіагностичними методиками: WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей), Leiter-3 (визначення рівня невербального інтелекту), Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності), PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутичного спектру) та CASD (опитувальник розладу аутичного спектру). Методики дозволяють оцінити невербальний та вербальний інтелект дитини, визначають сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, відсутність/наявність розладів дефіциту уваги та аутистичного спектру. Результати методик є підставою для надання рекомендацій щодо медичного обстеження для отримання відповідного висновку. Подати заяву та необхідні документи для проходження комплексної оцінки батьки або законні представники можуть через систему автоматизації роботи Інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія» за посиланням https://ircenter.gov.ua/ або особисто в Інклюзивно-ресурсному центрі за адресою вул. Шухевича, 7.