Сенсорна інтеграція відіграє важливу роль у розвитку мовлення дитини дошкільного віку. Це процес, за допомогою якого нервова система отримує та обробляє інформацію від органів чуття (зір, слух, дотик, смак, нюх, відчуття руху та положення тіла), а потім організовує її для використання у повсякденній діяльності.
Функції, пов’язані із сенсорною інтеграцією, розвиваються у природньому порядку. Одні діти розвиваються швидше, інші - повільніше, проте всі, зазвичай, проходять тай самий шлях. Значне відхилення від нормальної послідовності у розвитку сенсорної інтеграції пізніше призводить до виникнення проблем в інших сферах життя.
20 листопада 2025 р. у ЗДО № 19 відбувся семінар вчителів-логопедів ЗДО: Сенсорна інтеграція як один із компонентів формування мовлення у дітей дошкільного віку.
Надія Кожуховська, директор ЗДО № 19, виступила з візиткою закладу, в якому вперше у місті було організовано інклюзивне навчання, директор ІРЦ Тетяна Дмитришин розповіла про нормативно-правове забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами.
Вчителі-логопеди закладу Тетяна Драбич та Марія-Діана Гарасевич розповіли про актуальність сенсорної інтеграції в роботі з дітьми дошкільного віку, про її вплив на розвиток мовлення, провели майстер клас з виготовлення сенсорних мішечків.
Заступник директора з організації освітнього процесу Мар’яна Сулима презентувала посібник з досвіду роботи «Інклюзивна освіта в ЗДО» з методичними рекомендаціями щодо запровадження безбар’єрності освітніх послуг в ЗДО з урахуванням потреб дошкільнят з особливими освітніми потребами.
Спеціаліст відділу освіти з дошкільного виховання Ірина Поручинська акцентувала увагу на координації дій усіх фахівців з метою підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
Під час заходу вчителі-логопеди отримали не лише нові знання, а й взяли участь у релаксаційних вправах, які провела практичний психолог Оксана Козак.