Платіжна безпека: основні поради від Кіберполіції




Платіжна безпека: основні поради від Кіберполіції

Не розголошуйте всі реквізити платіжної картки та контролюйте рух коштів на рахунку Банк по телефону може запитати перші 6 та останні 4 цифри платіжної картки. Для отримання платежу на картку достатньо повідомити лише16-значний номер картки.

  •  Тримайте в секреті три цифри на звороті картки (CVV/CVC код), коди (одноразові паролі) банків та мобільних операторів, пін-код до картки.
  •  Підключіть смс-інформування стосовно операцій з платіжною карткою.
  •  Установіть індивідуальні ліміти на операції з вашою платіжною карткою.
  •  Використовуйте віртуальну картку для розрахунків в Інтернет.

Перераховуйте необхідну суму з основної картки на віртуальну перед здійсненням покупки. Віртуальну картку також можливо додати і до гаманців Apple Pay, Google Pay. Не переходьте за посиланнями від незнайомців! Шахраї розсилають шкідливі посилання в месенджери, смс, e-mail для зараження пристроїв вірусом, викрадення персональних даних, секретних карткових реквізитів, для переходу на фішингові або інші шахрайські ресурси.

Отримали посилання від друга – не поспішайте на нього клікати. Шахраї могли отримати доступ до акаунта друга. Спершу зателефонуйте другу та запитайте, чи справді посилання від нього.

Не вводьте реквізитів платіжних карток на незнайомих та підозрілих сайтах

  • Перш ніж ввести в будь-яку форму дані своєї платіжної картки або паролі до онлайн
  • банкінгу, перевірте адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті.
  • Якщо необхідно перейти на сайт компанії, адресу якого ви отримали в посиланні, введіть у пошуковій системі назву необхідного сайту і лише тоді переходьте на вебресурс.

Звертайте увагу на протокол сайту http – це ненадійний протокол, це означає, що сайтом користуватися не можна https – потрібно продовжити перевірку сайту Також рекомендується додатково перевірити посилання сумнівних сайтів:

Схема шахрайства може бути абсолютно новою або добре прихованою. Тому, крім перевірки сайту на сайті Кіберполіції в розділі "Стоп фрауд" та сервісі Асоціації "ЄМА" CheckMyLink, проводьте також власну перевірку. Якщо ви випадково розкрили дані платіжної картки на підозрілому сайті, негайно телефонуйте до банку за номером, зазначеним на звороті картки. Якщо ви стали жертвою шахраїв, напишіть заяву до Кіберполіції за цим посиланням або повідомте про ваш випадок за номером телефону – 0 800 505 170. Захистіть свої акаунти двічі

1. Створіть складний пароль до електронної пошти, соціальних мереж та інтернетбанкінгу. Складний пароль може містити:

  •  8 і більше символів,
  •  Великі та малі літери,
  •  Цифри та спеціальні знаки/символи. Створюйте унікальний пароль для кожного інтернет-банкінгу, електронної пошти, соціальних мереж тощо. Під час створення пароля не використовуйте:  особисту персональну інформацію (дата народження, адреса, номер телефону тощо);
  •  загальновідомі комбінації паролів (наприклад, Qwerty12, Password123456, Admin1234 тощо);
  •  послідовне/зворотне написання символів або цифр.

2. Установіть багатофакторну автентифікацію.

Багатофакторна автентифікація – це, коли для входу до акаунта, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток. Налаштування багатофакторної автентифікації на прикладі інстаграму за посиланням.

Надійно зберігайте та не розголошуйте свій пін-код! Змінюйте пін-код до картки:

  •  регулярно: 1 раз на 3 місяці,
  •  ситуативно: якщо виникла підозра, що ще хтось його може знати.

#ШахрайГудбай! #Кіберполіція #БезпекаДаних


Останнє опубліковане

18.12.2025
Навчально-ігровий мінісеріал «Безпека в мережі»

Соціальні мережі, месенджери та онлайн-ігри давно стали частиною життя підлітків. Разом із можливостями інтернет несе й серйозні загрози — від шахрайства до спроб вербування. Саме про це у доступній та зрозумілій формі розповідає новий навчально-ігровий мінісеріал «Безпека в мережі», створений у Львові для учнів середніх і старших класів Проєкт реалізували Благодійний фонд «Україна здатна» та Громадська організація «Цифровий слід». У центрі уваги — реальні ситуації, з якими можуть зіткнутися школярі під час користування інтернетом. У серіалі їх не повчають і не залякують — натомість показують знайомі життєві історії та пояснюють, як правильно діяти. Мінісеріал складається з двох частин: окремо для учнів середніх і старших класів. Кожна частина містить по чотири епізоди. У відео моделюють типові онлайн-ризики — підозрілі знайомства, маніпуляції, сумнівні пропозиції та спроби втягнути підлітків у небезпечні дії. Наприкінці перегляду учасники можуть пройти коротке анонімне тестування, щоб перевірити й закріпити знання. Актуальність проєкту підтверджує і статистика: за даними Служби безпеки України, лише за рік зафіксовано понад 600 диверсій, здійснених через вербування в соцмережах. Кожен п’ятий виконавець таких дій — підліток. Саме тому автори серіалу роблять акцент не лише на загальній онлайн-безпеці, а й на вмінні розпізнавати небезпечні контакти та уникати співпраці з представниками країни-агресора. Одна з особливостей мінісеріалу — те, що про правила цифрової безпеки розповідають самі школярі. У кадрі — ровесники глядачів, а не дорослі експерти. Такий формат допомагає краще сприймати інформацію й викликає довіру. Проєкт створили з урахуванням віку, інтересів та викликів сучасних підлітків 10–18 років. Над його реалізацією працювали спеціалісти фонду та експерти громадської організації за підтримки Управління СБУ у Львівській області, Департаменту освіти та науки Львівської обласної військової адміністрації, а також Департаменту освіти та культури Львівської міської ради. Мінісеріал «Безпека в мережі» призначений для показу в школах, ліцеях, гімназіях та закладах позашкільної освіти. Його також можна переглянути онлайн — у відкритому доступі на YouTube за посиланням: Автори переконані: уміння критично мислити, бути уважним в інтернеті та вчасно розпізнавати загрозу сьогодні є не менш важливими, ніж знання з будь-якого шкільного предмета. Важливим аспектом використання програмного забезпечення в галузі освіти є забезпечення інформаційної безпеки під час онлайн-роботи учнів і вчителів, у процесах самонавчання та дистанційного навчання. З метою підвищення рівня безпеки цифрового освітнього середовища Українська дистанційна школа регулярно проводить заходи, спрямовані на посилення захисту персональних даних, підвищення цифрової грамотності учасників освітнього процесу та мінімізацію технічних, організаційних і контентних ризиків під час використання освітніх онлайн-платформ і сервісів.

12.12.2025
16_ДНІВ_ПРОТИ_НАСИЛЬСТВА

16_ДНІВ_ПРОТИ_НАСИЛЬСТВА ????У рамках Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства” в нашій школі було проведено різноманітні заходи під назвою “Наші долоньки проти насильства" Учні опрацювали інтерактивні завдання, розглянули приклади життєвих ситуацій, визначили можливі шляхи їх безпечного вирішення та обговорили важливість недопущення будь-яких проявів насильства. Разом будуємо безпечне та дружнє шкільне середовище! #16днівпротинасильства

08.12.2025
ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я – ВІД ЗНАНЬ ДО ДІЇ. РАЗОМ ФОРМУЄМО КУЛЬТУРУ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я

Початковій школі № 11 проведено «Універсальний тренінг із психічного здоров’я (УТПЗ). Розлад дефіциту уваги і гіперактивності. Перше реагування при взаємодії» для вчителів та асистентів учителів у межах Українсько-Швейцарського проєкту «Психічне здоров’я для України». Тренінг провели сертифіковані тренерки: Жанна Кобзар, психологиня Центру професійного розвитку педагогічних працівників, Ірина Нижньова, завідувачка санітарно-гігієнічної лабораторії Шептицького районного відділу ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб» МОЗ України. Захід став не просто навчанням, а важливим кроком до формування культури турботи про психічне здоров’я в освітньому середовищі. Адже саме педагоги першими зустрічають дитину у її щоденному житті, саме вони можуть помітити зміни, підтримати й скерувати до фахівців. Що ж було в центрі уваги? Алгоритм першого реагування — прості, але необхідні кроки: розпізнати, валідизувати, підтримати, скерувати. Розлад дефіциту уваги та гіперактивності (ADHD) — його ознаки, особливості взаємодії, шляхи підтримки дітей та їхніх батьків. Рольові вправи та групові дискусії — щоб не лише почути, а й відчути, як працює алгоритм у реальних ситуаціях. Чому це важливо: Психічне здоров’я — це не окрема тема, а частина нашого щоденного життя. Коли вчитель має знання й навички, він стає опорою для дитини та її родини, а школа — простором безпеки й довіри. Учасники отримали чітке розуміння алгоритму першого реагування, навчилися розпізнавати ознаки психічних розладів, формувати адекватне ставлення до дітей з особливими потребами та їхніх родин, ставили непрості запитання й шукали відповіді разом, ділилися власним досвідом.

05.12.2025
Я_люблю_Україну

Я_люблю_Україну Напередодні Дня Збройних Сил України у нашій школі відбувся конкурс «Я люблю Україну» за участю учнів 3-А класу (вч. Уляна Чавс). Діти змагалися у різних турах, демонструючи знання з української літератури, музики, географії та народних традицій. Такий конкурс не лише розширює кругозір, а й виховує любов до рідної землі, повагу до свого народу та гордість за державу. У ці дні ми з особливою вдячністю схиляємося перед тими, хто стоїть на захисті нашої Батьківщини. Дякуємо нашим мужнім Захисникам і Захисницям за силу, відвагу й можливість жити під мирним небом. Ми виховуємо покоління, яке знає свою історію, цінує свободу і завжди буде готове захищати Україну.

05.12.2025
Разом_до_Перемоги

Разом_до_Перемоги Сьогодні наша школа передала допомогу для військових через волонтерів ГО “Автомайдан Шептицький”. Учні, батьки, педагоги та працівники школи зібрали найнеобхідніше — продукти, засоби гігієни, теплі речі та інші корисні речі для наших захисників. Щиро дякуємо волонтерам за підтримку та доставку, а всім учасникам — за небайдужість і турботу. Кожен внесок — це наша вдячність і віра у Героїв. Разом — до Перемоги! Слава Україні! Героям слава!