Умови доступності для навчання осіб з ООП



ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

4. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють особам з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти нарівні з іншими особами шляхом належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

5. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

6. Зарахування осіб до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

7. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України з урахуванням міжнародних норм і стандартів.

(Стаття 19 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)

Стаття 20. Інклюзивне навчання

1. Інклюзивне навчання здобувачів освіти базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Організація інклюзивного навчання у закладах освіти на відповідних рівнях освіти здійснюється відповідно до порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

2. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому порядку.

Спеціальний клас та/або група утворюється керівником закладу освіти за погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним органом.

Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

Заклад освіти відповідно до законодавства організовує та/або забезпечує надання особам з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для навчання.

3. З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри.

4. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.

5. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

(Стаття 20 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)


Останнє опубліковане

01.12.2024
1 грудня - день боротьби з СНІДом та толерантності з ВІЛ-позитивними людьми.

1 грудня - день боротьби з СНІДом та толерантності з ВІЛ-позитивними людьми. Червона стрічка - символ боротьби зі СНІДом, співчуття, підтримки та надії на здорове майбутнє. Сестрою медичною Іванкевич А.С. було проведено тренінгове заняття з учнями 9 класу для кращої поінформованості молоді та населення про проблеми ВІЛ/СНІДу та способи звільнення від наркотичної та алкогольної залежності. #ВІЛ #СНІД #16днівпротинасилля

22.11.2024
У 2 класі (кл.керівник Сторощук Л.П.) було проведено годину спілкування

Щороку в четверту суботу листопада в Україні вшановують пам'ять жертв Голодомору 1932-1933 років. У 2 класі (кл.керівник Сторощук Л.П.) було проведено годину спілкування "Засвіти свічку пам'яті". Діти пригадали ті страшні події, виготовили свічки пам' яті. Пам'ятаємо! Єднаємося! Переможемо!!! Хай подібне не повториттся ніколи!!!

22.11.2024
Учні Волсвинської гімназії на групі продовженого дня переглянути презентацію до Дня пам'яті жертв Голодомору, виготовили незабудки - символи та створили колективну роботу

Учні Волсвинської гімназії на групі продовженого дня переглянути презентацію до Дня пам'яті жертв Голодомору, виготовили незабудки - символи та створили колективну роботу " НЕ ЗАБУДЬ!". (Лішка М. В.)

18.11.2024
16 листопада - Міжнародний день толерантності.

16 листопада - Міжнародний день толерантності. Пр. психологом було проведено заняття з учнями 5 класу на тему "Ми різні - ми рівні". Учні переглянули мультфільм "Мотузки" про життя людей з особливими потребами та толерантне ставлення до них, виконали вправу "Поділись компліментом з другом" та провели флешмоб до теми.

15.11.2024
Тиждень стилю. День майбутньої професії.

Тиждень стилю. День майбутньої професії.