Аналіз дослідження якості освітнього середовища, яке проводилося у Соснівській гімназії згідно наказу департаменту освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації «Про оцінювання якості освітнього середовища закладів загальної середньої освіти Львівської області» від 07.02.2025р. №02-01/01/42, в рамках заходів проєкту «Оцінювання якості освітнього середовища: е-інструментарій вимірювання показників» (Програма розвитку освіти Львівської області на 2021 - 2025 роки. Розділ «Загальна середня освіта». П.7), підтвердив відсутність значних розбіжностей між цілями виховання, які встановлені освітнім законодавством, рекомендовані МОН України, методичними документами і завданнями шкільних виховних програм, що їх обрав заклад. Звичайно спільноті гімназії потрібно продовжувати працювати над покращенням якості освітнього середовища, для формування таких виховних якостей, як активна громадянська позиція, ініціативність, лідерські здібності, критичне мислення, вміння комунікувати, взаємодіяти.
Важливими критеріями у якості освітнього середовища, є довіра та відкритість між учасниками освітнього процесу – учнями, вчителями і батьками. Саме завдяки довірі та відкритості будується система освіти, аналізуючи відповіді усіх респондентів опитування можемо стверджувати, що показники відкритості та довіри доволі високі, учні впевнені, що вчителі їх підтримають, допоможуть, про це зазначають також батьки та педагоги. Завдяки здоровій дискусії та взаєморозумінню досягаються кращі результати у виховному та освітньому процесах.
Отримані результати опитування, були автоматично узагальнені по кожній з категорій респондентів, згідно них у гімназії сформовано сприятливий простір, у якому гарантується повноцінна безпека життєдіяльності учнів, є комфортними матеріальні та організаційні умови виховного процесу. Здобувачі освіти почуваються у гімназії фізично (у приміщенні чисто, тепло, учні обізнані з нормами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій) і психологічно (відсутність булінгу, шкідливих звичок, доброзичливість, підтримка дорослих і однолітків, довіра до педагогів) захищеними.
Виховний простір гімназії сповнений довіри. Відсутня дискримінація за релігійними, статевими, етнічними ознаками. У закладі дотримуються справедливості, толерантності, взаєморозуміння, партнерства між усіма учасниками освітнього процесу. Учні відкрито виражають особисту думку, розкривають свої вподобання, не бояться робити помилки на шляху до кращих результатів, мають упевненість у тому, що їх не осудять, а допоможуть виправити хиби, вирішити особисті життєві проблеми чи непорозуміння у гімназії.
Учасники опитування щодо якості освітнього середовища у закладі вважають, що умови, в яких здійснюється навчально-виховний процес, відповідають характеристикам визначеним Стратегією розвитку освіти Львівщини. А саме: освітнє середовище є безпечне, сповнене довіри, демократичне, патріотичне, культуро творче та відкрите. Виявлені ж недоліки, проблеми в навчально-виховному процесі будуть долатися спільними зусиллями учасників освітнього простору.
Звіт про результати дослідження якості освітнього середовища